Zrealizujemy inwestycję kolejową na Śląsku

 

Soletanche Polska wygrało przetarg na realizację inwestycji kolejowej na Śląsku. Firma będzie uczestniczyła w przebudowie linii kolejowej E65 Będzin – Katowice Szopienice Południe – Katowice – Katowice Piotrowice. Planowana jest budowa 22 km nowych torów, modernizacja 96 km istniejących oraz instalacja 133 km nowej sieci trakcyjnej. Dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

 

Inwestycja jest częścią większego projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”.

 

Zamawiający to PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Generalnym wykonawcą inwestycji jest spółka TORPOL, na zamówienie której Soletanche Polska wykona prace fundamentowe.

 

Zakres projektu

 

Projekt obejmuje budowę dwóch nowych torów między Katowicami Szopienicami Południowymi, Katowicami, i Katowicami Piotrowicami, co umożliwi rozdzielenie ruchu regionalnego od dalekobieżnego. Zakłada także zwiększenie przepustowości linii, co umożliwi obsługę większej liczby pociągów na tej linii.

 

Inwestycja przewiduje również powstanie nowych przystanków, takich jak Katowice Uniwersytet, Katowice Akademia i Katowice Kokociniec, a także modernizację już istniejących stacji, m.in. Katowic Zawodzie, Katowic Ligoty i Katowice oraz przystanków Katowice Szopienice Południowe i Katowice Brynów dostosowując je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

 

Planowana jest budowa 22 km nowych torów, modernizacja 96 km istniejących oraz instalacja 133 km nowej sieci trakcyjnej. Dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

 

Oprócz tego projekt obejmuje modernizację 140 obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych, oraz budowę i przebudowę 21 peronów.

 

W pierwszym etapie realizacji zadaniem Soletanche Polska będzie wykonanie ścian szczelinowych w obrębie wiaduktów kolejowych: WK11, WK12, WK13. Prace te obejmują precyzyjne przygotowanie konstrukcji, które staną się stabilnym wsparciem dla przyszłych obiektów inżynieryjnych.

 

– Jesteśmy niezwykle dumni, że zostaliśmy wybrani do udziału w tej strategicznej inwestycji kolejowej na Śląsku. Planowana przebudowa to nie tylko wielki krok naprzód dla rozwoju transportu publicznego w regionie, ale także wyzwanie techniczne, wymagające solidnych fundamentów. Dzięki naszemu doświadczeniu w realizacji podobnych projektów jesteśmy przekonani, że jako Soletanche Polska dostarczymy najwyższą jakość i niezawodność, odpowiadając na potrzeby tej inwestycji i przyczyniając się do długotrwałego rozwoju infrastruktury regionu – skomentował Michał Łojewski, Dyrektor Oddziału Południe w Soletanche Polska.

 

 

Doświadczenie Soletanche Polska

 

Soletanche Polska konsekwentnie udowadnia swoją kompetencję w zakresie realizacji projektów kolejowych, wykazując elastyczność i doświadczenie w pracy na dużych, złożonych inwestycjach publicznych. Firma brała udział w takich przedsięwzięciach jak modernizacji linii kolejowej E65 na trasie Warszawa – Gdynia w obszarze LCS Ciechanów oraz budowa wiaduktów pod liniami kolejowymi nr 281 i 808 we Wrześni pod Poznaniem.

 

Jednym z aktualnie finalizowanych projektów, który doskonale ilustruje kompetencje Soletanche Polska, jest modernizacja Stacji Warszawa Zachodnia. To największy węzeł komunikacyjny w Polsce, w którym firma miała znaczący wkład, zapewniając zaawansowane wsparcie w zakresie fundamentowania specjalnego.

 

Firma aktywnie uczestniczy również w realizacji dwóch istotnych inwestycji infrastrukturalnych w Łodzi: budowa Kolei Dużych Prędkości oraz Tunelu Średnicowego, które mają na celu usprawnienie transportu miejskiego i regionalnego.